کتابخانه مسروری حکم آباد
بخش بزرگی از کشور را می توان در کتابها پیمود اندرولنگ 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
طراح قالب


 

برخیز! بیدار شو! گوش کن!


صدای بال فرشتگان را می شنوی؟ 

نگاه کن! باران نور را می بینی؟


عطر حضور را احساس می کنی؟

بزخیر و برسجاده دعا بگشا


دلت را به او بسپار و وجودت را غرق تمنا کن!

امشب آسمان به زمین نزدیک می شود


و کریمانه، دل های کویری را ستاره باران می کند.

امشب، شب قدر است؛ شبی که برتر از هزار ماه است،


شبی که برتر از تمام عمر توست، شب تولدی دوباره،

شبی که درهای آسمان باز می شود.


شب قدر است.قدرش را بدان؛ شاید فردایی نباشد.

پرواز را به خاطر بسپار. دستانت را به فرشتگان بسپار!

 


سلام بر لیله مبارکه قدر! سلام! سلامی تا صبح.

 

 

شب قدر( شب نوزدهم) در مسجد جامع حکم آباد


  


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 15 تير 1394برچسب:شب قدر,لیله قدر,شب قدر حکم آباد,مسجدجامع حکم آباد,کتابخانه مسروری,, ] [ 11:1 ] [ حسین ملکوتی اصل ]

عکس و تصویر فقر ، شب را  

چه فرقی دارد رمضان باشد یا تیر یا جولای

هر روزی که دستی گرفتی

دلی به دست آوردی،

اشکی پاک کردی،

"انسانی"

روزه پرهیز بگیریم

بپرهیزیم از قضاوت

از دروغ

از ریا

از تهمت

از نیرنگ

و گرنه تا بوده انسانهایی بودند که بسیار گرسنگی کشیدند

ولی هرگز روزه نبوده اند...                        

         کاش یک ماه بود که موظف بودیم از اذان صبح تا غروب آفتاب فقرارا  سیر کنیم 

نه اینکه گشنگی بکشیم تا اونا را درک کنیم!

 

و اما از سخنان زیبای دکتر شریعتی است

فقر ، گرسنگی نیست، عریانی هم نیست …فقر ،حتی گاهی زیر شمش های طلا خود را پنهان میکند


فقر ، چیزی را “نداشتن” است ؛ ولی آن چیز پول نیست ؛ طلا و غذا هم نیست


فقر ، ذهن ها را مبتلا میکند


فقر ، اعجوبه ایست که بشکه های نفت در عربستان را تا ته سر میکشد


فقر ، همان گرد و خاکی است که بر کتابهای فروش نرفته ی یک کتابفروشی می نشیند


فقر ، تیغه های برنده ماشین بازیافت است که روزنامه های برگشتی را خرد میکند


فقر ، کتیبه ی سه هزار ساله ای است که روی آن یادگاری نوشته اند


فقر ، پوست موزی است که از پنجره یک اتومبیل به خیابان انداخته میشود

 


فقر ، همه جا سر میکشد

فقر ، شب را “بی غذا” سر کردن نیست


فقر ، روز را “بی اندیشه” سر کردن است ...


برچسب‌ها:

 

 

 

التماس دعا...


برچسب‌ها:

 دیروز یکی از دوستای نزدیکم گفت که میخاد از فردا روزه بگیره ، این حرفش یهویی خیلی روم تاثیر گذاشت با خودم گفتم منم فردا روزه میگیرم.حالا بماند که روزه هم گرفتم و خوشحالم که خودمو  دارم آماده می کنم برای ماه رمضان.

ولی بیشتر از این تو این فکر بودم که چقدر خوبه تو کارهای خوب و مذهبی ما از هم دیگه حسودی کنیم و سبقت بگیریم.همه رقابت تو زندگی بخاطر مال و ماشین و خونه و مدرک تحصیلی نباشه....

من که این مورد امتحان کردم خیلی خوشحالم....

دوستان عزیزم در این پست کیفیت و فواید خواندن نماز شب را میزارم تا اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان سعی کنیم در اوقات سحر این فریضه رو  انجام بدیم .باشد که همگی مورد عفو و بخشش خداوند متعال قرار بگیریم.

 

کیفیت خواندن نماز شب

نماز شب 11 رکعت است

 که ابتدا 8 رکعت نماز به صورت نماز دو رکعتی مانند نماز صبح ولی به نیت نماز شب خوانده می‌شود.

بعد دو رکعت به نیت نماز شفع‌،

 سپس یک رکعت نماز به نیت وتر خوانده می‌شود.

کیفیت نماز های دو رکعتی

 نیت: دو رکعت نماز شب می خوانم قربه الی الله

در رکعت اولیک بار سوره حمد+یک بار سوره قل هو الله احد+رکوع + سجده

در رکعت دومیک بار سوره حمد+یک بار سوره قل هو الله احد+قنوت +رکوع + سجده + تشهد + سلام

نماز فوق را چهار بار با همان نیت بخوانید که جمعا هشت رکعت می شود

کیفت نماز شفع

نیت:دو رکعت نماز شفع می خوانم قربه الی الله

در رکعت اول:یک بار سوره حمدیک بار سوره قل هو اللهیک بار سوره قل اعوذ برب الناس+ رکوع + سجده

در رکعت دوم:یک بار سوره حمدیک بار سوره قل هو اللهیک بار سوره قل اعوذ برب الفلق + قنوت + رکوع + سجده + تشهد +سلام

کیفت نماز وتر

نیت: یک رکعت نماز وتر می خوانم قربه الی الله

در رکعت اول:یک بار سوره حمدسه بار سوره قل هو اللهیک بار سوره قل اعوذ برب الفلقیک بار سوره قل اعوذ برب الناس

در قنوت:خواندن کامل قنوت در حالی که دست ها به حالت قنوت است در حقچهل مؤمن دعا می‌کند مثلاً می‌گوید اللهم اغفر لفلان (خدایا بخشش فلانی را)به جای گفتن "فلان‌" نام شخصی که می‌خواهد برایش دعا کند را می‌گویدیا به صورت کلی 40 بار می گویی اللهم اغفر للمؤمنین و المؤمنات‌ (خدایا ببخش مردان مومن و زنان مومن را)

سپس هفتاد مرتبه می‌گوییم‌استغفر الله ربی و اتوب الیه ( آمرش می طلبم از خدایی که پرودگارم است و بسویش باز می گردم)

بعد هفت مرتبه می‌گوییم‌هذا مقام العائذ بک من النار(این است مقام کسی که از آتش قیامت به تو پناه می برم)

سپس سیصد مرتبه می‌گوییم‌العفو (ببخش)

و بعد از آن می‌گوییم‌رب‌ّ اغفرلی و ارحمنی و تب علی‌ّ انک انت التواب الغفور الرحیم‌ (پروردگارا ببخش و به من رحم کن و توبه من را بپذیر،به راستی که تو،بخشنده و مهربانی)

بعد به رکوع و سپس به سجده رفته و تشهد و سلام می‌دهیم

فواید نماز شب

1) )باعث خشنودي خدا و دوستي ملائكه است.

 

2) )باعث مباهات خداوند بر فرشتگان است.
3)
باعث درخشش براي اهل آسمان همانند ستارگان است.
4)
باعث روشني دل است.
5)
باعث استجابت سريع دعا است.
6)
باعث پزيرش توبه و پاك شدن از گناهان از جانب حضرت حق است.
7)
باعث كفاره گناهان است. است.
8)
باعث زيبايي صورت و شادابي چهره و نوراني شدن آن در طول روز است.
9)
باعث سلامتي و تندرستي و رفع انواع بيماريهاي جسمي و روحي است.
10)
باعث از بين رفتن غم و اندوه و تقويت نور چشم است.
11)
باعث تمسك يافتن به اخلاق انبياء و اولياي خداوند است.
12)
باعث انجام دادن سنّت پيامبران و صالحان است.
13)
باعث تابش نور خدا به او مي‌شود. به او مي‌شود.
14)
باعث مهر و محبت و محبوب القلوب شدن بين مردم است.
15)
باعث افزايش عمر است
16)
باعث جلب رزق و روزي فراوان و ادعاي قرض است.
17)
باعث نوعي صدقه است.
18)
باعث نوشته شدن چهار ثواب بزرگ براي خود است.
19)
خداوند نه صف از ملائكه پشت سر نمازگزار قرار مي‌دهد.
20)
كليد رفتن به بهشت و جواز عبور از پل صراط است.
21)
زينت آخرت و نور مؤمن در آخرت است.
22)
نماز شب همچون سايباني در روز قيامت است بر سرش. سرش.
23)
نماز شب لباس بدن نمازگزار است در روز قيامت درحاليكه همه عريانند.
24)
نماز شب در روز قيامت همچون نوري در برابرش است و چشم نمازگزار نماز شب در روز قيامت شادمان است.
25)
نماز شب ميان شخص نمازگزار و آتش جهنم همچون حائلي فاصله مي‌گذارد.
26)
ميزان اعمال خوب نمازگزار در روز قيامت سنگين است. است. است.
27)
نماز شب همچون تاجي در روز قيامت است بر سرش.
28)
چراغي است براي تاريكي قبر و برطرف كننده وحشت تاريكي قبر است.
29)
نماز شب همچون مشعلي نوراني است در تاريكي قبر.
30)
نماز شب، نمازگزار را از عذاب قبر ايمن مي‌كند و برات آزادي از آتش جهنم است.


برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 27 خرداد 1394برچسب:روزه,نماز شب,کیفیت نماز شب,فواید نماز شب,کتابخانه مسروری,, ] [ 8:20 ] [ حسین ملکوتی اصل ]

 

سرکارخانم نگین وکیلی به عنوان عضو انجمن ادبی ققنوس و کتابخانه مسروری ونویسنده جوان در حال دریافت هدیه خود می باشد.

آقای بهزاد بشیری عضو جوان نمونه کتابخانه مسروری درحال دریافت هدیه خود.

این مراسم در مورخه شنبه 11خرداد در سالن ذوالفقار نقاب برگزار گردید و استقبال بی نظیری شده بود و نیز اکثر مسئولان شهرستان ازجمله جناب آقای سبحانی نماینده محترم مجلس حضور داشتند.سرکار خانم غلامی ریاست محترم اداره کتابخانه ها نیز به 4نفر از برترین های کتابخانه کارت هدیه ای اهدا نمودند.که بجاست از این حرکت فرهنگی موثر قدردانی گردد.


برچسب‌ها:

 


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب:روز پرستار,ولادت حضرت زینب,کتابخانه مسروری,, ] [ 15:48 ] [ حسین ملکوتی اصل ]

 تصاویر متحرک ولادت پیامبر.shabhayetanhayi (9)


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 18 دی 1393برچسب:میلاد پیامبر,عید پیامبر,تصاویر متحرک,کتابخانه مسروری,, ] [ 18:18 ] [ حسین ملکوتی اصل ]

در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) رئيس مذهب شيعه، صادق آل محمد ص، ضمن عرض تسليت به اين مناسبت با يادداشتي از دكتر سعيد تهراني به پيشگاه آن امام همام عرض ادب مي كنيم. 

بسمه تعالي

امام جعفر صادق (ع) ششمين اختر از آسمان امامت و ولايت است كه در جامعه آن زمان به نام صادق و دانشمند آل محمد ص شهرت داشت. امام صادق ع بعد از رحلت پدر بزرگوارشان امام محمد باقر (ع) در سنه 117 هجري كه توسط عوامل حكومتي بني اميه مسموم و شهيد شده بودند عهده دار مقام ولايت و امامت در جهان تشيع شدند.
فرصت ايجاد شده از درگيري بني اميه با مخالفان حكومت موجب شد تا كساني كه به نام دفاع از حريم اهل بيت پيامبر قيام كرده بودند، آخرين خليفه امويان را شكست داده و به اين ترتيب دوره جديد از حاكمان به نام بني عباس بر سرزمينهاي اسلامي آغاز گرديد.
امام صادق (ع) با آگاهي از عمق استراتژي هر دو گروه بني اميه و بني عباس در حاشيه سرگرم گسترش حوزه معارف اسلام و ارشاد و هدايت مردم و دفاع از آرمانهاي اسلامي شدند و مصلحت نديدند در خواستهاي همكاري با پيروزمندان عرصه خلافت و يا تلاش در جهت تصاحب كرسي خلافت را پاسخ مثبت دهند.
در عهد امام صادق (ع) به سبب گسترش عرصه فكر و انديشه ، فرقه هاي مختلفي اعم از عوامل حكومتي و يا NGOهاي مستقل بوجود آمد و دشمنان اسلام با دامن زدن به اختلافات عقيدتي و طرح شبهات ديني تلاش مي كردند تا جاذبه اسلام را براي رهپويان طريق هدايت كمرنگ نمايند.
امام صادق (ع) بعنوان جانشين خدا در زمين مي بايست مدبرانه و هوشمندانه با اين نابسامانيها مبارزه كند و جويبار اسلام را كه از قله هاي زلال نبوي نشات گرفته و در مسير حيات خود خونهاي پاك اجداد طاهرينش، آن را از دسيسه دشمنان حفظ نموده موانع پيش رو را بر طرف كرده و در صراط مستقيم الهي آن را روان سازد، تا تشنگان حقيقت با نوشيدن آن، حيات طيبه اي الهي را با تمام وجود احساس نمايند.
اين فرصت استثنائي را شرايط زمانه براي امام فراهم كرد، امام به دور از درگيريهاي سياسي چنان تحول در آموزش و پرورش، تحقيق و توسعه مكتب اسلام ايجاد نمود كه تعداد شاگردان حوزه هاي درسي آن را بالغ بر چهار هزار نفر ذكر كرده اند، نكته ظريف آنكه ، دانشجويان آن حضرت لزوماً براي فراگيري فقه شيعه جمع نشده بودند. تعداد قابل توجهي از دانشجويان در رشته هاي علم نجوم، زيست شناسي ، تاريخ اديان، فيزيك، شيمي، رياضيات، پزشكي ، داروسازي نزد آن حضرت تلمذ ميكردند، آوازه دانشگاه امام صادق (ع) در آن زمان تا آنجا شهرت يافت كه علاقه مندان به كسب دانش و پژوهش از نقاط دور و نزديك با مشقات فراوان خود را به حوزه درسي مدينه مي رساندند.
در خبرها چنين آمده كه شاگردان برجسته امام صادق (ع) و احياناً دست پروردگان ساير امامان، از مجموع مباحث مطروحه در كلاسهاي درسي آن حضرت چهار صد كتاب تاليف نمودند كه به چهار صد اصل معروف شد و بعد ها همين منابع، رفرانس محدثين و فقهاي بزرگ شيعه ( كليني – صدوق و شيخ طوسي) براي تدوين كتب اربعه شيعه يعني كافي، من لايحضره الفقيه _ تهذيب و استبصار گرديد. 
از نخبه هاي علمي آن عصر كه از محضر امام صادق (ع) خوشه چيني نموده، جابر بن حيان ، شيمي دان معروف است كه كتب او در زمينه هاي كلامي ، زيست شناسي و شيمي در قرون وسطي به زبانهاي مختلف ترجمه و قرنها در دانشگاههاي اروپايي مورد استفاده بوده است و اين نكته ايست كه غربيها آن را كتمان نمي كنند. 
يكي از مباحث مهم آن حضرت، پاسخهاي مستدل امام صادق (ع) به شبهات و تبيين تحريفات مي باشد كه نقش موثري در شفاف سازي اعتقادات و رفع ابهامات براي همه اعصار و قرون داشت.
مجموعه مباحثات و بحث و گفتگوهاي فقهي و پاسخهاي آن حضرت به مسايل مطروحه، شرايط استثنائي را براي آن حضرت فراهم نمود كه بعد ها مذهب پيروان آمام علي (ع) به نام مذهب جعفري و امام جعفر صادق (ع) به نام رئيس مذهب شيعه در تاريخ ثبت و ضبط گرديد.
البته فرصت مغتنمي كه نصيب امام صادق (ع) شده بود ديري نپائيد، زيرا از يك طرف ، منصور عباسي بر سرزمينهاي اسلامي تسلط پيدا كرده بود و ديگر احساس نياز به بهره مندي از نام امام صادق (ع) و اهل بيت عصمت و طهارت نمـي نمود و لذا براي سركوب دشمنان ، متوسل به ايجاد رعب و خفقان در جامعه شده و براي توجيه حركت سبعانه اش گفته بود هنوز بقاياي مروانيان و عناصر منتسب به بني اميه در گوشه و كنار ايجاد مزاحمت مي كنند، هنوز فرزندان علي (ع) شمشيرهاي خود ر ا غلاف ننموده اند و ما چاره اي جز اعمال خشونت و سركوب دشمنان نداريم. 
امام صادق (ع) از هر فرصتي كه بدست مي آمد نسبت به افشاگري جنايات حاكمان اقدام و جامعه را به وظيفه براندازي جباران، هدايت مي نمودند.
منصور از موقعيت بالاي امام صادق (ع) در جامعه هراسناك بود ، لذا در اواخر عمر شريف آن حضرت، محدوديتهاي زيادي براي ايشان ايجاد كرد، ايشان را از مدينه به بغداد فراخواند و تحت نظر گرفت، بارها به ساحت مقدس آن حضرت جسارت نمود و سرانجام آن حضرت در سن 65 سالگي و در سنه 148 هجري به تحريك منصور عباسي مسموم و به جوار رحمت حق شتافت، مزار شريف آن حضرت در قبرستان بقيع در مدينه منوره مي باشد.
از جمله كلمات حكمت آميز آن حضرت : 
فرموده اند ، مسلمان و مومن به كمال شايستگي مطلوب نمي رسد مگر آن كه سه خصلت دراو ظهور و بروزداشته باشد :
1- در امر دين به شناخت كافي دست يابد.
2- در مسائل اقتصادي، موازنه و ميانه روي را از دست ندهد و با حسن تدبير و برنامه ريزي حركت كند.
3- در پيش آمدها و حوادث ، خويشتن دار و شكيبا باشد.
ضايعه شهادت امام صادق (ع) رئيس مذهب شيعه و پيشواي علم و تقوا را به تمامی همشهریان عزیز بخصوص اعضای محترم کتابخانه عمومی مسروری تسليت عرض نموده از درگاه خداوند حكيم و عليم درخواست داريم توفيق پيروي از حضرتش را به همه رهپويان طريق هدايت عنايت فرمايد.      


برچسب‌ها:

روایات وارده در شأن علی علیه السلام در منابع اهل سنت پرتال آکاایران سایت دین و اندیشه آکا بخش دین و اندیشه قسمت امامت- روایات وارده در شأن علی علیه السلام در منابع اهل سنت

روایات وارده در شأن علی علیه السلام در منابع اهل سنت

1) على با قرآن و قرآن با على است
از امّ سلمه روایت شد که گفت: از پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله شنیدم که مى فرمود: على با قرآن است و قرآن با على است، از هم جدا نمى شوند تا نزد حوض کوثر بر من وارد مى شوند. (1)...

امامت - روایات وارده در شأن علی علیه السلام در منابع اهل سنت

2)حق با على و على با حق آمیخته است و ابداً از هم جدا نمى شوند
ابو ثابت غلام ابوذر(رحمه الله) گفت: بر امّ سلمه وارد شدم و او را گریان دیدم در حالى که امیرالمؤمنین علی علیه السلام ـ را یاد مى کرد و مى گفت: از رسول اکرم صلى الله علیه وآله شنیدم مى فرمود: على با حق است و حقّ با علی علیه السلام است و هرگز از یکدیگر جدا نمى شوند، تا در روز قیامت در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند. (2)

3) پیامبر شهر علم و على باب آن
ابن عباس مى گوید: پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم فرمود: منم شهر علم و على درِ آن شهر، پس هر کس علم مى خواهد از درِ شهرِ (علم) وارد شود. (3)

4) دوستان علی علیه السلام ـ مؤمن و دشمنان او منافق هستند
زرّ بن جیش گفت از علی علیه السلام ـ شنیدم که مى فرمود: قسم به خدایى که دانه را بشکافت و مخلوقات را به وجود آورد پیمانى است که پیغمبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم با من کرده است که: (اى على) تنها شخص مؤمن دوستدار تو است و کسى با تو دشمنى نمى کند مگر شخص منافق. (4)
از عمرو ابن شاس روایت است که از پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم شنید که مى فرمود: هر کس على را بیازارد در حقیقت مرا آزرده است

5) علی علیه السلام ـ و شیعیان او رستگارند
از امیرالمؤمنین علی علیه السلام روایت شده که فرمود، پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم فرمودند: 
یا على روز قیامت گروهى از قبرهاى خود بیرون مى شوند که لباسشان نور است و بر ناقه هایى از نور سوار مى باشند که لجامهاى آن ناقه ها از یاقوت سرخ است و فرشتگان، آنان را به سوى محشر حرکت مى دهند، پس علی علیه السلام ـ گفت: تبارک اللّه، این قوم چقدر در پیشگاه خداوند گرامى هستند! رسول خداـ صلى الله علیه وآله وسلم ـ فرمود: یا علی علیه السلام ـ آنان شیعیان و دوستداران تو مى باشند، که تو را به دوستى من دوست دارند و مرا به دوستى خداوند دوست مى دارند، آنان در روز قیامت کامیاب و رستگارند. (5)

6) پیامبر صلى الله علیه وآله و علی علیه السلام حجت خداوند بر بندگانش
انس گوید رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم فرمود: من و على حجّت خداوند بر بندگانش هستیم. (6)

7) هر کس بر علی علیه السلام آزار رساند پیامبر صلى الله علیه وآله را آزرده است
از عمرو ابن شاس روایت است که از پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم شنید که مى فرمود: هر کس على را بیازارد در حقیقت مرا آزرده است. (7)

8) دوست داشتن علی علیه السلام ـ (در اندیشه و عمل) سبب بخشش گناهان
ابن عباس گفت که پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم ـ فرمود: دوست داشتن على بن ابى طالب، سیّئات و گناهان را مى خورد (و نابود مى کند) همان گونه که آتش هیزم را مى خورد (و از بین مى برد)(8).

9) اطاعت از علی علیه السلام ـ اطاعت از پیامبر است
ابوذر مى گوید: پیامبر اکرم صلى الله علیه وآله وسلم فرمود: هر کس از من اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است و هر کس از من دورى کند از خدا دورى کرده است و هر کس از على اطاعت کند، از من اطاعت کرده است و هر کس از على اطاعت نکند، از من اطاعت نکرده است(9).

10) علی علیه السلام رهبر تمام مؤمنین است
عمرو بن میمون از ابن عباس نقل مى کند که رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم به علی علیه السلام ـفرمود: یا على تو بعد از من ولى و رهبر تمام مؤمنین هستى». (10)

11) علی علیه السلام آقاى دو جهان است و دوستى او دوستى خدا است
ابن عباس مى گوید: رسول خداصلى الله علیه وآله وسلم به علی علیه السلام ـ نگاه کرد و فرمود: (یا) على تو آقاى دنیا و آخرت هستى، هر کس تو را دوست دارد به حق مرا دوست داشته است. دوستى تو دوستى خداست، و هر کس تو را دشمن بدارد با من دشمنى کرده است، دشمنى با تو دشمنى با خداست. واى بر کسانى که بعد از من تو را دشمن بدارند. (11)
این ها نمونه هایى از روایات وارده در منابع اهل سنت، درباره فضائل امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام است. 
پی نوشت ها:
1. أبى عبداللّه الحاکم النیسابورى، المستدرک على الصحیحین. بذیله التلخیص للحافظ الذّهبى (دار المعرفة، بیروت ـ لبنان) ج 3، ص 124. حاکم بعد از نقل این حدیث مى گوید: هذا حدیث صحیح الاسناد و در ذیل مستدرک حافظ ذهبى نیز بعد از نقل حدیث فوق مى گوید: این حدیث صحیحى است. ـ شیخ سلیمان قندوزى حنفى، ینابیع المودة، باب 20، ص 103. ـ سیوطى، تاریخ الخلفاء، ص 173 (باب فضائل علی علیه السلام ـ ). ـ متقى هندى، کنزالعمال، ج 11، ص 603 (مؤسسة الرساله بیروت، چاپ پنجم). 
2. ترجمه الامام على بن ابیطالبـ علیه السلام ـ (با مشخصات سابق) ج 3، ص 119، ح 1162. ـ حاکم، المستدرک، (با مشخصات سابق) ج 3، ص 124، ح 61، فرائد المسطین، (با مشخصات سابق) ج 1، ص 439. ـ شیخ سلیمان قندوزى حنفى، ینابیع المودة، باب 20، ص 104. ـ هیثمى، مجمع الزوائد، ج 9، ص 135. 
3. اسد الغابة فى معرفة الصحابه (با مشخصات سابق) ج 4، ص 22. ـ فرائد المسطین، (با مشخصات سابق) ج 1، ص 98، ح 67. ـ البدایة و النهایة (با مشخصات سابق) ج 7، ص 359. ـ المستدرک على الصحیحین (با مشخصات سابق) ج 3، ص 126. ـ ترجمة الامام على بن ابى طالب (با مشخصات سابق) ج 2، ص 464، ح 984. 
4. الحافظ أبى عبدالله محمد بن یزید القزوینى ابن ماجه، سنن، تحقیق: محمد فؤاد عبدالباقى (بیروت، دار احیاء التراث، 1395 هـ ق 1975 م. فرائد السمطین (با مشخصات سابق) ج 1، ص 130، ح 93ـ95. ـ البدایة و النهایة (با مشخصات سابق) ج 7، ص 355. ـ ترجمه الامام على بن ابى طالب علیه السلام ـ (با مشخصات سابق) ج 2، ص 190، ح 6740. 
5. ترجمة الامام على بن ابى طالب (با مشخصات سابق) ج 2، ص 346 و 846. ـ گنجى شافعى، کفایة الطالب، باب 86، ص 313. ـ هیثمى، مجمع الزوائد، ج 10، ص 21 و ج 9، ص 173. ـ بلاذرى، حدیث 215، شرح حال امیرالمؤمنین از انساب الأشراف، ج 2، ص 182، ط 1. 
6. ترجمة الامام على بن ابى طالب علیه السلام ـ (با مشخصات سابق) ج 2، ص 272، ح 793 تا 796. ـ خطیب، شرح حال محمد بن اشعث، تاریخ بغداد، ج 2، ص 88. ـ ابن مغازلى، مناقب، حدیث 67 و 234، ص 45 و 197، ط 1. ـ ذهبى، میزان الاعتدال، ج، ص 128، شماره 8590. ـ شیخ سلیمان قندوزى حنفى، ینابیع المودة، باب مناقب السبعون، ص 284، حدیث 57
7. ترجمه الامام على بن ابى طالب علیه السلام ـ من تاریخ مدینة دمشق (با مشخصات سابق) ج 1، ص 388، ح 459. ـ المستدرک الصحیحین (با مشخصات سابق) ج 3، ص 122. حاکم بعد از نقل این حدیث مى گوید: هذا حدیث صحیح الاسناد. ـ شیخ سلیمان قندوزى حنفى، ینابیع المودة، باب مناقب السبعون، ص 275، حدیث 9. ـ احمد بن حنبل در عنوان «حدیث عمرو بن شاس الاسلمى» از المسند، ج 3، ص 483، ط 1. 
8. ابن عساکر، شرح حال امام علی علیه السلام ـ ، تاریخ دمشق، ج 2، ص 103، حدیث 607 (شرح محمودى). ـ خطیب، شرح حال احمد بن شبویة بن معین موصلى، تاریخ بغداد، ج 4، ص 194، شماره 1885. ـ متقى هندى، کنزالعمان، ج 15، ص 218، شماره 1261. ـ شیخ سلیمان قندوزى حنفى، ینابیع المودة، باب مناقب السبعون، ص 279، حدیث 33. در باب 56، ص 211 و نیز در ص 252. 
9. المستدرک الصحیحین (با مشخصات سابق) ج 3، ص 121. حاکم بعد از نقل حدیث فوق مى گوید: هذا حدیث صحیح الاسناد. 
10. ابوالفراء الحافظ ابن کثیر الدَّمشقى، البدایة و النهایة (بیروت ـ لبنان، مکتبة المعارف) ج 7، ص 346. 
11. البدایة و النهایة (با مشخصات سابق) ج 7، ص 356. 
امامت - فضائل امام علی علیه السلام
ویرایش وتلخیص:آکاایران


برچسب‌ها:

 

 

پیامبر (ص): 
«هر کس شب قدر را بیدار بماند گناهانش آمرزیده می‌شود حتی اگر تعداد
 
 آنها به تعداد ستارگان آسمان و به سنگینی کوه‌ها باشد…»

**************
پیامبر اکرم (ص): 
«هر کس شب قدر را احیا بدارد تا سال بعدی عذاب از او برداشته می‌شود» 

**************
پیامبر اکرم (ص): 
«هرکس شب قدر را با ‌ایمان و محاسبه بیدار ماند تمام گناهان گذشته

و آینده‌اش بخشیده می‌شود» 

**************
امام صادق (ع):
«قلب ماه رمضان شب قدر است» 

**************
امام صادق (ع): 
«حضرت درباره شب قدر فرمود: ‌شب فاطمه است و قدر خداوند است

پس هر کس حق شناخت فاطمه را به جا آورد، ‌شب قدر را درک کرده است» 

**************
امام صادق (ع): ‌
«تقدیرات در شب نوزدهم است و حتمی شدن آن در شب بیست و یکم و امضای آن در

 شب بیست و سوم»


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 24 تير 1393برچسب:شب قدر,قدر,شب احیا,شب زنده داری,روزه,شهادت حضرت علی,شب نوزدهم,, ] [ 19:7 ] [ حسین ملکوتی اصل ]

 


برچسب‌ها:
[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:روز جوان,میلاد حضرت علی اکبر,کتابخانه مسروری,کتابخانه حکم آباد,, ] [ 18:27 ] [ حسین ملکوتی اصل ]
 
 

برچسب‌ها:
[ شنبه 21 دی 1392برچسب:, ] [ 8:35 ] [ حسین ملکوتی اصل ]
درباره وبلاگ

سال تاسیس:1392------------------------------- تعداد کتاب:5500 نسخه-------------------------- تعداد عضو:400 نفر-------------------------------- ساعات کار:8الی13/30 و 17 الی 19----------- شماره تماس:42543479------------------------- نمابر:45243478---------------------------------------------------------- امکانات----------------------- 1- بخش نشریات------------------------------------ 2- دسترسی به پایگاه نمایه مشتمل بر میلیونها مقاله جهت استفاده دانشجویان و محققان--------------------- 3-متصل به نرم افزار کتابخانه ای تحت وب سامان(با عضویت در کتابخانه از تمامی کتابخانه های سراسر کشور استفاده نمایید)------------------------------- 4- کافی نت (اینترنت پرسرعت ) با تخفیف ویژه اعضا 5-بخش مجزای کودک و نوجوان با انواع سرگرمی ها 6- سالن مطالعه برای برادران و خواهران با ظرفیت 300 نفر
نويسندگان
لینک دوستان



برای آگاهی از تازه های کتاب کلیک کنید

 سخنان ویزه

 
 

جریان فکری شهید مطهری

در زمان حیات آن شهید، کسانى
که او را مى‌شناختند، زیاد نبودند
و کسانى که به عمق برجستگى
و نورانیت فکرى او آشنا بودند،
بازهم کمتر بودند؛ اما امروز در
محیط ذهنى انقلاب،
جریان فکرىشهید مطهرى،
جریان ممتازى است.
این کتابها و مباحث و گفتارهایى
که آن عالم دلسوز و مؤید من
عند الله، به آن‌ها پرداخته است
چه مباحث اجتماعى، چه
مباحث فکرى، چه مباحث عمومى
و چه مباحث فلسفى خاص یکایک
آن‌ها، براى جامعه لازم و حیاتى
است. البته از این کتابها، همه
نمى‌توانند استفاده کنند سطح
خاصى دارد اما مى‌شود کارى کرد
که از این مطالب، همه‌ى جامعه و
جوانان ما استفاده کنند.|


 سخنرانى در دیدار با گروه کثیرى
از معلمان و مسئولان امور فرهنگى
کشور و جمعى از کارگران، به
مناسبت روز معلم و روز جهانى
کارگر۱۲/ ۰۲/ ۱۳۶۹

 ------------------------------

باید پدران و مادران ، بچه ها را
از اول با کتاب محشور و مأنوس
بکنند. حتی باید بچه های کوچک
با کتاب انس پیدا کنند.
بچه هایمان را هم از
اول کودکی عادت بدهیم که
کتاب بخوانند؛
مثلاً وقتی می خواهند بخوابند،
کتاب بخوانند و بخوابند.
وقتی که ایام روز فراغتی هست،
یا مثلاً روز جمعه ای که بازی
می کنند، بخشی از آن را
حتماً برای کتاب قرار بدهند.
در تابستان ها که بچه ها
و جوانان تعطیل هستند،
حتماً کتاب بخوانند؛
کتاب هایی را معین کنند،
بخوانند و تمام کنند.

  

پرداخت آنلاین

برای کمک به انجمن خیرین کتابخانه ساز استان خراسان رضوی روی تصویر زیر کلیک کنید

 

شماره حساب : 47979797/02 بانک ملت

 

 

مدیریت

 

 

نهاد

 

 

اداره

 

 

 

اتوماسيون اينترانت

 

اتوماسيون اينترنت

 

سامانه آمار

 

کتابخوانان

 

 

کتاب من

 

 

 ايميل

 

كتابخانه ديجيتال

 

خیرین

 

اطلس

 

 

 

ايران نمايه